workarrund bug pygame.
[minwii.git] / src / app / widgets / playingscreen.py
index 0c5e2a4..cf4b0ae 100755 (executable)
@@ -22,7 +22,7 @@ OFF_SATURATION = 1
 ON_TOP_LUMINANCE = 0.6
 ON_BOTTOM_LUMINANCE = 0.9
 ON_SATURATION = 1
 ON_TOP_LUMINANCE = 0.6
 ON_BOTTOM_LUMINANCE = 0.9
 ON_SATURATION = 1
-ON_COLUMN_OVERSIZING = 1.5
+ON_COLUMN_OVERSIZING = 2
 
 
 class _PlayingScreenBase(pygame.sprite.OrderedUpdates, EventHandlerMixin) :
 
 
 class _PlayingScreenBase(pygame.sprite.OrderedUpdates, EventHandlerMixin) :
@@ -141,7 +141,8 @@ class Column(pygame.sprite.Sprite, EventHandlerMixin) :
         
         topRgba = hls_to_rgba_8bits(hue, ON_TOP_LUMINANCE, ON_SATURATION)
         bottomRgba = hls_to_rgba_8bits(hue, ON_BOTTOM_LUMINANCE, ON_SATURATION)
         
         topRgba = hls_to_rgba_8bits(hue, ON_TOP_LUMINANCE, ON_SATURATION)
         bottomRgba = hls_to_rgba_8bits(hue, ON_BOTTOM_LUMINANCE, ON_SATURATION)
-        rectOn = rect.inflate(ON_COLUMN_OVERSIZING * rect.width, 0)
+        rectOn = pygame.Rect((rect.left - rect.width/2, 0),
+                             (rect.width * ON_COLUMN_OVERSIZING, rect.height))
         self.stateOn = gradients.vertical(rectOn.size, topRgba, bottomRgba)
         self.rectOn = rectOn
         
         self.stateOn = gradients.vertical(rectOn.size, topRgba, bottomRgba)
         self.rectOn = rectOn